...

Künstlerbücher / Special Editions

...

Newsletter

Bestellung

Vertrieb

...

Almond, Darren: Terminus

Almond, Darren / Blechen, Carl: Landschaften

Andreani, Giulia

Appel, Karel

Arnolds, Thomas

Brown, Glenn: And Thus We Existed

Butzer, André

Butzer, André: Exhibitions Galerie Max Hetzler 2003–2022

Chinese Painting from No Name to Abstraction: Collection Ralf Laier

Choi, Cody: Mr. Hard Mix Master. Noblesse Hybridige

Demester, Jeremy

Demester, Jérémy: Fire Walk With Me

Dienst, Rolf-Gunter: Frühe Bilder und Gouachen

Dupuy-Spencer, Celeste: Fire But the Clouds Never Hung So Low Before

Ecker, Bogomir: Man ist nie Alone

Elmgreen and Dragset: After Dark

Elrod, Jeff

Fischer, Urs: Sirens

Förg, Günther

Förg, Günther: Forty Drawings 1993

Förg, Günther: Werke in der Sammlung Friedrichs

Galerie Max Hetzler: Remember Everything

Galerie Max Hetzler: 1994–2003

Gréaud, Loris: Ladi Rogeurs  Sir Loudrage  Glorius Read

Hains, Raymond

Hains, Raymond: Venice

Hatoum, Mona (Kunstmuseum
St. Gallen)

Eric Hattan Works. Werke Œuvres 1979–2015

Hattan, Eric: Niemand ist mehr da

Herrera, Arturo: Series

Herrera, Arturo: Boy and Dwarf

Hilliard, John: Accident and Design

Holyhead, Robert

Horn, Rebecca / Hayden Chisholm: Music for Rebecca Horn's installations

Huang Rui: Actual Space, Virtual Space

Josephsohn, Hans

Kahrs, Johannes: Down ’n out

Koons, Jeff

Kowski, Uwe: Gemälde und Aquarelle

La mia ceramica

Larner, Liz

Li Nu: Peace Piece

Mahn, Inge

Marepe

Mikhailov, Boris: Temptation of Life

Mosebach, Martin / Rebecca Horn: Das Lamm

Neto, Ernesto: From Sebastian to Olivia

Niemann, Christoph

Oehlen, Albert: Luckenwalde

Oehlen, Albert: Spiegelbilder

Oehlen, Albert: Spiegelbilder. Mirror Paintings 1982–1990

Oehlen, Albert: Interieurs

Oehlen, Albert: unverständliche braune Bilder

Oehlen, Pendleton, Pope.L, Sillman

Oehlen, Albert | Schnabel, Julian

Pecis, Hilary: Orbiting

Phillips, Richard: Early Works on Paper

Prince, Richard: Super Group

Raedecker, Michael

Reyle, Anselm: After Forever

Riley, Bridget: Circles and Discs

Riley, Bridget: Gemälde und andere Arbeiten 1983–2010

Riley, Bridget: Die Streifenbilder 1961–2012

Riley, Bridget: Paintings 1984–2020

Scully, Sean: Dark Yet

True Stories: A Show Related to an Era – The Eighties

Tunga: Laminated Souls

Tursic, Ida & Mille, Wilfried

de Waal, Edmund:Irrkunst

Wang, Jiajia: Elegant, Circular, Timeless

Warren, Rebecca

Wool, Christopher: Westtexaspsychosculpture

Wool, Christopher: Road

Wool, Christopher: Yard

Wool, Christopher: Swamp

Wool, Christopher: Bad Rabbit

Zeng Fanzhi: Old and New. Paintings 1988–2023

Zhang Wei (2017)

Zhang Wei (2019)

Zhang Wei / Wang Luyan: Ein Gespräch mit Jia Wei

...

Vergriffene Bücher

Kontakt

Impressum / Datenschutz

 

 

Hilary Pecis: Orbiting
Texts: Sherry Lai, Meng Xianwei, Leo Li Chen


Chinese / English
Hardcover
27 x 35 cm
132 Seiten
50 Farbabbildungen
978-3-947127-48-1
39,00 Euro

 

Die kalifornische Malerin Hilary Pecis konzentriert sich auf Stillleben, Innenräume und Landschaften und webt in ihren Erkundungen persönlicher Umfelder ein reiches Gewebe aus leuchtenden Farben und subtilen Ornamenten. Couchtische voller Bücher, Parkansichten, Schaufenster oder Essensreste sind die Motive für Kompositionen voller chromatischer Harmonien und raffinierter Details. Wir finden Schattierungen wie bei Matisse und gewagte Kontraste wie in der expressionistischen Malerei, und doch sind diese Werke ganz und gar zeitgenössisch, einladend, zugänglich, inspirierend. Der Katalog dokumentiert Pecis’ erste institutionelle Einzelausstellung in China im TAG Art Museum in Qingdao und zeigt mehr als zwanzig Werke, die zwischen 2018 und 2023 entstanden sind, mit detailreichen Nahaufnahmen und Anmerkungen zu den Besonderheiten der Gemälde.

 

MELODY OF SENSATIONS
(Auszug aus dem Essay von Leo Li Chen)


Genres and styles in the history of art have been deeply engrained in our collective visual consciousness, and have thus become an important impetus in contemporary consumerist culture and production. Pecis’s paintings cleverly capture the loosening of the boundaries between individual privacy and public living. Perhaps the private and the public have long been indistinguishable, but here they are interchangeable in a fluid or symbiotic relationship.


With subjectivity and sensuality, Pecis extracts her still lifes and landscapes from her daily surroundings. The prototypes for her interiors mainly come from her own house or the residences of her friends. Sitting rooms, dining tables, books, sofas, wallflowers, pets, and florals—they are the personal space or possessions of an individual, but also experiences that can be universally replicated, a modern “norm.” Thus, when we see a scene devoid of actual people, it brings up the paradoxes of belonging, identity, and individual existence: like expressions and postures, the possessions and spaces of human beings manifest as character aspects of their owners. Of course, they do not convey the complete existence of these owners, but rather they are mostly a performance for others. In Pecis’s works, these objects and belongings harboring individual emotions serve to construct, through flattened spatiality, a “portrait” of absent people, an open “portrait” inviting the external gaze.

 

...
In Zusammenarbeit mit Cornerstone Art Ltd