...

Künstlerbücher / Special Editions

...

Newsletter

Bestellung

Vertrieb

...

Almond, Darren: Terminus

Almond, Darren / Blechen, Carl: Landschaften

Arnolds, Thomas

Bonnet, Louise

Brown, Glenn: And Thus We Existed

Brown, Glenn: Dessins

Butzer, André

Choi, Cody: Mr. Hard Mix Master, Noblesse Hybridige

Demester, Jérémy: Fire Walk With Me

Dienst, Rolf-Gunter: Frühe Bilder und Gouachen

Ecker, Bogomir: Man ist nie allein

Elrod, Jeff

Fischer, Urs: Sirens

Ecker, Bogomir: Man ist nie allein

Förg, Günther

Förg, Günther: Forty Drawings 1993

Förg, Günther: Werke in der Sammlung Friedrichs

Galerie Max Hetzler: Remember Everything

Galerie Max Hetzler: 1994–2003

Gréaud, Loris: Ladi Rogeurs  Sir Loudrage  Glorius Read

Hains, Raymond

Hains, Raymond: Venice

Hatoum, Mona (Kunstmuseum
St. Gallen)

Eric Hattan Works. Werke Œuvres 1979–2015

Hattan, Eric: Niemand ist mehr da

Herrera, Arturo: Series

Herrera, Arturo: Boy and Dwarf

Hilliard, John: Accident and Design

Holyhead, Robert

Horn, Rebecca / Hayden Chisholm: Music for Rebecca Horn's installations

Kahrs, Johannes: Down ’n out

Koons, Jeff

Kowski, Uwe: Gemälde und Aquarelle

La mia ceramica

Larner, Liz

Mahn, Inge

Marepe

Mikhailov, Boris: Temptation of Life

Mosebach, Martin / Rebecca Horn: Das Lamm

Neto, Ernesto: From Sebastian to Olivia

Niemann, Christoph

Oehlen, Albert: Interieurs

Oehlen, Albert: Spiegelbilder. Mirror Paintings 1982–1990

Oehlen, Albert: Spiegelbilder

Oehlen, Albert: Luckenwalde

Oehlen, Albert | Schnabel, Julian

Phillips, Richard: Early Works on Paper

Prince, Richard: Super Group

Raedecker, Michael

Reyle, Anselm: After Forever

Riley, Bridget: Die Streifenbilder 1961–2012

Riley, Bridget: Gemälde und andere Arbeiten 1983–2010

Riley, Bridget: Measure for Measure. New Disc Paintings

Riley, Bridget: Paintings 1984–2020

Sammlung im Wandel: Die Sammlung Rudolf und Ute Scharpff

True Stories: A Show Related to an Era – The Eighties

Tunga: Laminated Souls

Tursic, Ida & Mille, Wilfried

de Waal, Edmund:Irrkunst

Wang, Jiajia: Elegant, Circular, Timeless

Warren, Rebecca

Wool, Christopher: Road

Wool, Christopher: Swamp

Wool, Christopher: Westtexaspsychosculpture

Wool, Christopher: Yard

Zhang Wei / Wang Luyan: Ein Gespräch mit Jia Wei

Zhang Wei

Zhang Wei (2019)

...

Vergriffene Bücher

Kontakt

Impressum / Datenschutz

 

 

Cody Choi: Mr. Hard Mix Master. Noblesse Hybridige
Texte Bartomeu Marí, Su Wei


Englisch / Chinesisch

Hardcover mit Schutzumschlag

24 x 29 cm

92 Seiten

63 Farbabbildungen

978-3-947127-27-6

40,00 Euro

 

Durch das Buch blättern

 

In seiner Serie Noblesse Hybridige mischt der koreanische Künstler Cody Choi das rauschende Blattwerk aus Rokoko-Gemälden mit stillen Naturmotiven des traditionellen Sagunja-Stils. Er überlagert die Details, druckt sie auf Marmor und fügt dann den letzten Finish mit Öl- und Cashewfarben hinzu, was die Dekorativität der Arbeiten gleichzeitig übertreibt und unterminiert. Diese Inszenierung der Gegensätze hat auch einen biografischen Hintergrund: In Südkorea geboren und aufgewachsen, emigriert Choi Mitte der 1980er Jahre nach Los Angeles, wo er sich mit Konzeptkunst beschäftigt (u. a. als Student von Mike Kelley, mit dem er sich bald befreundet). Ein Jahrzehnt später kehrt er in das stark veränderte Seoul zurück. In keiner der beiden Kulturen fühlt er sich beheimatet, in beiden ist er gut bewandert und inszeniert in seiner Kunst den Mix und die Kollisionen zwischen Ost und West – was ihn bis in den koreanischen Pavillon auf der Venedig-Biennale 2017 führt. In Chois hier dokumentierter Ausstellung in der Pekinger SPURS Gallery umrahmen die Gemälde aus dem Jahr 2020 Arbeiten in anderen Medien: Neon, Collage und Skulptur, darunter eine frei modellierte rosa Bronzevariante von Rodins Denker. In der Hauptgalerie nimmt als Teil der Installation ein junges Paar Performance-Posen im kalibrierten Licht der Scheinwerfer ein – eine weitere global lesbare Facette von Chois vollkommenem Zustand kultureller Hybridität.


HYBRID NOBLES
(Auszug aus dem Text von Bartomeu Marí)


For centuries, East and West have looked at each other with interest, fear, respect, distrust, admiration, greed, ignorance—everything but innocence. The glances from one to the other sometimes meant benefits for both but more often sought to impose or pillage rather than to understand, learn, or gain insight. It does not seem to me that things have changed much during the era of high technology, new arms races, the post-Cold War and the new world (dis)order, where this “ocular” relationship has been based merely on the idea each side has of the other. Yet today certainly both parties in this relationship know each other better. Even if we are oblivious to history—both that of the other and our own—nowadays it is easier for the fascination of the images we perceive to generate respect and admiration, though sometimes fear and distrust.

The artist’s personal experience and the “glances” that East and West have been crossing since the second half of the 20th century are at the basis of Cody Choi’s oeuvre, whose production is now shown in Beijing. The works in the exhibition include his most recent pieces under the title of Noblesse Hybridige as well as representative works of various episodes in the artist’s career.

Noblesse Hybridige is, in itself, a double hybrid. On the one hand, it starts from the French saying “noblesse oblige,” which refers to the moral demands on those who consider themselves to be of a superior class, or those who have power, fame, or financial resources: privileges amount to, or are coupled with, obligations toward those who do not have them. The phrase has been imported into English directly from the original French, while formulations of identical meaning are found in Greek and Latin authors. The second level of hybridization in the title of Choi’s work is in the verb of the expression, which merges two concepts: moral obligation and hybridization itself. Choi invents a neologism that irreverently amalgamates these two notions. The paintings are also an example of aesthetic and cultural hybridization, since they consist of the “grafting” of traditional forms from a specific type of Korean painting—called Sagunja—on a background of motifs extracted from European paintings in a Rococo style. Where does Choi’s double interest in the notion of hybridization and the frontal—almost clashing—encounter between typical elements of Western and Eastern cultures come from?…

 

...
In Zusammenarbeit mit Cornerstone Art